FLOOR Q: reparația corticalǎ a pavajelor din beton de grosime redusǎ

Cod: S.0013

Restabilirea planeitǎții structurale şi a funcționalității mecanice a pavajelor industriale din beton deteriorate de ciclurile de îngheț-dezgheț sau de construcția greşitǎ a acestora

Produse utilizate

Pavajele din beton, mai ales cele exterioare sau din mediile industriale, sunt supuse unui stres mecanic şi fizico-chimic foarte puternic. Agresiunea ulterioarǎ cauzatǎ de ciclurile de îngheț-dezgheț cauzeazǎ deterioarea gravǎ şi maturarea timpurie a acestor pavaje. De-a lungul anilor, deteriorarea continuǎ şi repetatǎ şi uzura naturalǎ ca urmare a utilizǎrii, au determinat desprinderi corticale chiar semnificative şi cu profunzimi de câțiva centimetri, crǎparea rosturilor, cretarea suprafețelor, pulverulența etc.

În plus, în cadrul industriei grele (oțelǎrii, industrii mecanice, industrii chimice etc), apar ulterioare cauze ale deteriorǎrii suprafeței pavajului determinate de solicitǎrile mecanice enorme, eventuale solicitǎri termice, agresiuni chimice (de exemplu impregnarea frecventǎ şi semnificativǎ cu hidrocarburi). Ciclul de reparație propus a fost creat în 2004-2006 pentru reparațiile corticale ale pavajeor din oțelǎria din Taranto pe baza cererii specifice a clientului. În acest caz s-a frezat complet partea deterioratǎ şi impregnatǎ cu hidrocarburi, cu o profunzime de câțiva centimetri, şi s-a reconstruit dupǎ cum este indicat mai jos. Acelaşi proces a fost apoi folosit în alte câteva sute de şantiere peste tot în Italia demostrându-se foarte eficient, mai ales în mediile cu stres mecanic ridicat.

Modul de intervenție consistǎ în:

  • Pregǎtirea suportului
  • Poziționarea rețelei de armare
  • Aplicarea amorsei epoxidice
  • Aplicarea mortarului anti retragere
  • Impregnarea consolidantǎ a suprafeței finite

Acest gen de reparație permite evitarea demolǎrii complete a pavajului deteriorat urmat de transportul materialului rezultat la depozitul de deşeuri şi reconstrucția completǎ. Deşi avantajele şi beneficiile care se obțin sunt enorme, existǎ şi anumite probleme care au fost rezolvate cu mare succes: 

  • Tendința ridicǎrii noii plǎci cu grosime micǎ, mai ales când trec vehiculele cu gabarit mare, a fost rezolvatǎ prin dubla ancorare a acesteia de suport: ancorarea mecanicǎ (rețea cu fire de 2 mm ochiuri 5x5 cm) şi ancorarea chimicǎ (SYNTECH RGS).
  • Tendința noii plǎci de a se fisura a fost rezolvatǎ prin adǎugarea unui mix de fibre din polipropilenǎ şi sticlǎ (în anumite cazuri au fost adǎugate şi fibrele din oțel READYMESH M1-220) şi prin prezența agențior anti retragere, pentru a asigura stabilitatea dimensionalǎ în timpul întǎririi
  • Duritatea suprafeței, indispensabilǎ pentru susținerea încărcăturilor mari la care este supusǎ    aceastǎ modalitate de reparații, este asiguratǎ de calitatea produsului principal (FLOOR Q), mortar cimentos fluid anti retragere întǎrit cu fibre cu prestații mecanice foarte ridicate. În plus, impregnarea cu QL NANO LITHIUM, soluție pe bazǎ de silicați de litiu, evidențiazǎ totalitatea caracteristicilor
  • În sfârşit, impermeabilitatea completǎ a sistemului este asiguratǎ, dincolo de impregnarea cu silicați de litiu, şi de prezența multor microsilicați densificați în interiorul produsului FLOOR Q.

 

Trimteți mai departe

Soluții integrate care v-ar putea interesa